Simmar motströms?

Standard

Nyss hemkommen från Livsstilsmässan i Göteborg så känner jag mig glad och positiv. Att arbeta för en friskare natur och ett människovänligare samhälle, kan ibland få mig att känna mig som en lax, simmande nedströms. Eller som käringen på tvären helt enkelt. Jag gissar att vi alla kan drabbas av den känslan ibland.

Men vi är många som vill ha ut mer av livet än vad det kan ge oss i pengar och vid varje mässa träffar jag flera av er. Att möta er inspirerar mig på det sätt som jag hoppas kunna inspirera er.

Att leva på ett sätt som minimerar sopberget är det som följer i spåren på att handla naturligt och/eller ekologiskt. För att bidra till möjligheten att köpa färre förpackningar så erbjuder vi flera av våra produkter i storpack. Framförallt så vill vi se butiker ta hem storförpackningar för att kunna erbjuda alla kunder att fylla på sin förpackningar med tvättmedel/handiskmedel.

Butikerna erbjuds möjligheten men för att komma någon vart så måste vi kunder fråga efter den. Så jag fortsätter hoppas på att det finns en snar framtid för dessa produkter. Det vill säga om inte alla går över till tvättnötter innan dess, för mer miljövänligt och billigare tvätt- och diskmedel kan man inte köpa 🙂

Nu börjar våren närma sig och vi ska städa ur sommarstugor och tvätta cyklar, gör det med ett avkok på tvättnötter!

Tvättnötter

 

Kommentera

