Chips för alla sorter!

Standard

Jag tänkte på chips sist och tanken släppte inte. Så kom det in underbar grönkål på hälsokosten, naturligtvis skulle jag stoppa dem i torken. Jag delade dem i mindre bitar, kryddade dem med salt och lite agave och torkade dem, jag är inte besviken. Dock blir jag tvungen att köpa mer grönkål för de var försvinnande goda och jag går precis och väntar på den sista laddningen som torkar just nu. Krispigare än det tunnaste chips.

De ser, som ni ser, fortfarande helt färska ut även när de torkat. Snack of the day alltså!

Sötpotatisen har inte inhandlats än men står på tur om nu inget annat dyker upp som blir mer intressant. Tillsammans med grönkålen ligger äppelskivor med kanel. Äpplen  är lite kinkiga. Det är inte alla äpplen som ger krispiga chips. En del blir bara lite torrt sega, inte äckliga, goda men lite tråkiga i konsistensen. Just nu torkar jag en sort jag inte minns namnet på. De har i alla fall röda stråk innanför skalet och blir oerhört vackra när man skär dem i bitar. Dessutom passar de utmärkt med kanel även färska. För ett enkelt snacks skär du dem i klyftor, kryddar med kanel och njuter dem med en kopp te.

2 reaktioner på ”Chips för alla sorter!

Kommentera

