I´m back in business :-)

Standard

Så har det gått en faslig massa tid sedan jag var här sist. Livet stannade upp en tid när sjukdom och frånfall drabbade familjen. Det är livet helt enkelt och efter en paus tuffar det vidare. Köksbestyren gick överstyr och jag har aldrig ätit så mycket bröd, inte ens hembakat men dock från Saltå, Höje och Björkaholm. Men nu börjar rotsaker och allehanda godsaker dyka upp i butiken och smaklökarna börja kräva lite mer.

Hösten gör sig påmind och man börjar trösta sig med lite snacks och jag surfar på chips. Jag har ännu inte lyckats göra bra chips i torken. Äppelchips blir oerhört gott visserligen men de salta sorterna har inte funkat, de blir för sega. Nu ska jag i alla fall köpa några potatisar och börja om på nytt. Hemligheten ska tydligen vara att de ska ligga i blöt ett tag innan de smaksätts och torkas. 

På morgonen slängde jag ihop lite glass i alla fall. Min absoluta favorit för tillfället är lucuma och nu har jag testat att göra lucumaglass. Resterna i mixern använde jag genom att bryta ner två bananer och hälla i en matsked maca och mixa. Har du ingredienserna har du ingen tid att förlora, lucuma, maca, cashew och banan är en vinnare.

En höstlig kram till er alla!

Kommentera

