Gräsänka med rätt till bra mat :-)

Standard

Hur det än är med att vara sambo, underbart och ibland besvärligt, så inte främjar det mina goda matvanor. Så blev jag nu gräsänka i tre veckor och sitter nu här förundrad över att jag kan välja alldeles själv hela dagen. Annars brukar jag få till halva dagen med levande föda och kvällsmålet brukar bli något som även passar andra hälften.
Tidigare erfarenheter har visat att jag ”vaknar till liv” efter några dagar på levande föda och nu bara väntar jag på att det ska hända.

Kylskåpet är fyllt av vackra, underbara, färgstarka grönsaker och frukter. Skafferiet är förberett med lökbröd, raw tortillas och det finns vanliga falafel och med smak av curry. Det finns en färdig persikosalsa och guacamole. Och jag får inte glömma chokladkakan som tronar högst upp i kylskåpet. Nu finns det bara en hake och det är att efter ett par dagar på levande föda så minskar min aptit. Det är som om mina näringsförråd börjar bli tillfredställda.
Alltså sitter jag här med fyllda och underbara förråd och är för mätt för att äta, retligt.

2 reaktioner på ”Gräsänka med rätt till bra mat :-)

  1. levandeföda-ätare =o)

    Hej!
    Vill bara skriva några uppmuntrande ord till din underbara sida…jag Älskar att sitta och läsa i den och hitta ett recept här och var. Du skriver så otroligt härligt och inspirerande, stort TACK ska du ha!!!

Kommentera

