Blommande kål i pyjamas!

Standard

Nu har jag gjort det med blomkål! Alltså raw tempura på blomkål, inte alls fel på en bädd av fantastisk sallad, gurka och en currydressing från Ani Phyo´s kokbok. Jag har försökt hitta videon där hon gör den men har tyvärr inte lyckats än. Dressingen gör du i alla fall med: Ett äpple, saft av en citron, en msk curry, salt, en msk ingefära, en klyfta vitlök,  1/2 – 1 dl olivolja, ner i blendern några varv och vips så har ni en vacker gul dressing som smaklökarna kommer längta efter. 

Jag fick en förfrågan om hur man får tag i unga kokosnötter. Vill ni ha något som butikerna inte saluför, fråga, fråga, tjata helt enkelt. Thaibutiken som tar hem mina kokosnötter hälsar mig numer med förnamn när jag kommer in 🙂 så tjatig har jag varit. Men så har jag fått mina kokosnötter och de har ökat sin försäljning. Alla glada och nöjda, ställ krav på din butik!

 

Kommentera

