Donut holes!

Standard

Att titta på när andra lagar mat, bakverk och tilltugg är det bästa som finns. Jag blir oerhört inspirerad. Kate Wood är en sådan inspirationskälla, Ani Phyo likaså, Jamie Oliver är underbar och så finns några till. Jamie får ett plus genom att han filmar från trädgården och trädgårdslandet och måttar aldrig perfekt utan rustikt och härligt. Det passar mig som har svårt att följa recept. Min sambo kan komma hem, gå in i köket, fråga vad jag gör för mat och samtidigt titta i kokboken. Han kan bli väldigt överraskad när han ser vad som kommer på bordet senare. Det behöver inte ens ha något med receptet att göra.

Det är det kokböcker ska göra, inspirera. Väcka lusten att göra mat. Det spelar ingen roll om du ska blanda en sallad eller göra ett långkok. Lusten måste finnas och kärleken till råvarorna.

På videon gör Ani Phyo ”donut holes”, ljuvliga små bollar som faktiskt för tankarna till donuts. Vanilj, mandel och ananas med sötman från dadlar. Jag gör bollarna ganska små för att de ska räcka så länge som möjligt. Soltorkad ananas kan man köpa rättvisemärkta från http://www.mminspiration.se den bästa torkade ananasen jag ätit.

Monika och Miranda som har företaget brinner verkligen för sin sak och är egentligen inte ute efter att sälja livsmedel men gör det ändå för att presentera vad som produceras. Jag är inte helt säker på att de säljer via internet men bor du i Karlstad med omnejd kan du handla hos dem. Annars vet de säkert var du kan få tag i varorna. De vill egentligen föreläsa men de har även chokladprovning med himmelska Divine bland annat. Men som sagt ananasen och även deras soltorkade mango är supergod.

Seså iväg och rulla ananasbollar!

Kommentera

