Mmmmmmm

Standard

Livet är härligt när solen skiner. Från att ha varit trött och hängig en gråmulen dag så studsar man upp ur sängen i det närmaste kvittrande för att solen skiner. Man längtar ut och kroppen längtar efter vitaminer och ögonen vänder sig mot skyltfönstrens vårkläder. Nej, jag behöver inga vårkläder, jag har, men det är som om de plötsligt inte fanns. Det är som om vintern har slitit ut vårkläderna i garderoben och de har tappat all den glans de hade när man hängde in dem. Märkligt men jag ska försöka härda ut…

Kroppen kallade på en grönsaksdrink till frukost idag. Morötter, selleri, gurka och ett äpple. Mumma! Dessutom blev resterna en bra bas till grönsaksbiffar som jag slängde in i torken. Lite solrosfrön, shoyu, hampafrön, extra morot och linfrön. Lite kryddor förstås också. De blev väldigt goda och jag blev väldigt nöjd med att jag återanvände juiceresterna. Det är inte alltid som jag är så effektiv och ekonomisk.

Jag kan i alla fall rekommendera att återanvända resterna efter att du gjort grönsaksjuice. Blanda med vad du vill men gärna med lite linfrön eftersom de binder samman. Tänk på att krydda lagom eftersom smaken kommer att koncentreras. Forma biffar, sätt ugnen på varmluft och 40 grader och torka dina levande biffar i 6-8 timmar. Servera med en sallad. Du kommer att bli förvånad över hur gott du kommer att må efter maten.

Kommentera

