Vart tog nätet vägen?

Standard

headstand.jpg

Det händer, inte ofta, men det händer, att mina tankar lämnar maten för en stund. När det händer är det ofta för någon ny politisk åtgärd som ventileras. Om sanningen ska fram så är jag så fruktansvärt trött på alla påhitt regering genomfört så jag orkar knappt läsa om fler. Tyvärr är det väl ingen lösning att blunda fram till nästa val 😦

Vart tog det svenska skyddsnätet vägen? Regeringens ifrågasättande om varför sjukskrivningarna kunnat minska så dramatiskt är så dumt att de borde skämmas för frågan. Visst finns fuskare inom alla bidragssystem men de är få i förhållande till de övriga. Konstigt att sjukskrivningarna minskar när sjuka får gå utan pengar? Konstigt att sjukskrivningarna minskar när människor med allvarliga diagnoser inte får vila i tid utan riskera att hamna i vårdberoende tidigare. Konstigt att sjuka blir sjukare när de hela tiden får oroa sig för både hälsa och ekonomi?

Politikernas dumhet talar för sig själv och nu lämnar jag det innan jag får problem med matsmältningen.

Tanken var att jag skulle ha en detoxdag idag. Och det har gått utmärkt än så länge. Grönsaksjuicer, råkostsallad och örtte än så länge men nu börjar jag bli riktigt sugen på allt jag i normala fall inte äter så ofta. Som om hjärnan bestämt sig för att jag kommer att svälta i flera dagar och behöver bunkra upp. Märkligt eftersom jag ätit och druckit så mycket att jag inte hunnit bli hungrig ens. Vi får se hur det gått till kvällen 🙂 På något sätt bör man väl kunna avleda tankarna genom att ta en promenad eller yoga en stund. Känner mig oerhört rörlig så det är nog en bra idé.

Koll in de nya länkarna: Chocolate shop för den som är intresserad av helt naturlig choklad och Shazzie´s hemsida med en hel del intressant att se och inspireras av. Hon säljer orostad tahini som är ljuvlig. Dock är det betydligt billigare att göra sin egen om man har en frökvarn vilket jag kan rekommendera. Kostar inte så mycket och min har varit värd varje krona.

Du som vill har nybörjarrecept för raw food bör ta en titt på Karen Knowler´s hemsida. Dels får du gratis recept om du anmäler dig till nyhetsbrevet, som också är gratis, men hon har även billiga receptböcker som du kan ladda hem direkt. En riktig guldgruva!

En reaktion på ”Vart tog nätet vägen?

  1. Men vad skådar mitt norra??!!? Jag tycker mig känna igen de där hjärtana… och jag tycker mig känna igen kninnan bakom dem… Men här går man helt OVETANDES om att det uppstått ett forum för alla dessa mattankar?! Hur har detta gått till?? Svara genast!!

    Chokofilen i söder

Kommentera

