Och några apelsiner…

Standard

Har varit på yoga under dagen. Även om jag utövat yoga under flera år så är jag fortfarande lika förälskad i det. Yogan är något utöver allt annat. Jag har gått på Friskis, på spinning, styrketräning, qi gong, pilates you name it. Men yogan är det jag håller mig till.

Men hur det än är så kan det vara svårt med meditationen. Ni vet när kroppen börjar längta efter energi och tankarna på mat dyker upp. Min yogalärare sa: Känn hur skönt det är att inte vara sina tankar utan istället titta på dem utifrån. Mmmmm, i mitt huvud skalades en apelsin. En saftig ekologisk navelapelsin, jag visste att jag inte var en apelsin men att titta på den utifrån räckte för min del. – Det är apan i dig, sa min lärare glatt. De älskar apelsiner. Sagt och gjort, jag svingade iväg till hälsokosten och köpte ett par kilo nyligen inkomna navel och blodapelsiner. Nu blir det fest.

Ta en ekologisk apelsin och en banan eller två mindre, en msk bipollen(om du har annars går det bra utan), och mixa slätt. Häll i en skål och njut av en underbar kräm. Jag äter det gärna till frukost med bovetekrisp eller granola.

 Ta en titt på Karen´s härligt peppande hemsida. Varför inte anmäla dig till en prenumeration på hennes e-zine som är alldeles gratis!

Trevlig kväll!

Kommentera

